Francja: melony wciąż najchętniej kupowane

Francuscy konsumenci kolejny rok z rzędu wybrali melony ulubionymi letnimi owocami. Analizę preferencji klientów zorganizowało French National Consumers and Users Association (CLCV). Kolejne miejsca w rankingu zajęły białe brzoskwinie, żółte brzoskwinie i morele.

W badaniu wzięło udział 400 konsumentów. Ankiety przeprowadzano na terenie całej Francji od 20 czerwca do 20 lipca.

70% konsumentów uznało, że spożywane przez nich melony były dojrzałe, to samo powiedziało 57% badanych o białych brzoskwiniach, 51% - o żółtych brzoskwiniach i 47% - o morelach. Zgodnie z wnioskami CLCV klienci wolą kupować owoce, które będą dobre do spożycia w ciągu kilku najbliższych dni. Z uwagi na to związek sugeruje, by dystrybutorzy segregowali i oznaczali etykietami owoce w zależności od stopnia ich dojrzałości.

Niestety według analiz aż 54% ankietowanych nie było zadowolonych z jakości owoców sprzedawanych w hipermarketach, 38% opisywało je jako przeciętne, a 16% jako słabe lub bardzo słabe.

Biorąc pod uwagę fakt, że konsumenci jedzą coraz więcej gotowych i przetworzonych produktów, których struktura i smak nie różnią się, trzeba zaznaczyć, że niesklasyfikowane jakościowo owoce zawodzą ich. Dlatego w celu zwiększenia spożycia French National Consumers and Users Association sugeruje szereg rozwiązań.

* Smak powinien być brany pod uwagę przy wyborze odmian owoców. Kryteria wyglądu, odporności w transporcie zbyt długo górowały nad smakiem.
* Czas zbioru i techniki powinny być zoptymalizowane tak, by owoc miał odpowiedni stopień dojrzałości, gdy trafia na sklepowe półki.
* Pracownicy supermarketów powinni być szkoleni, jeśli chodzi o magazynowanie i układanie produktów na półkach. Przechowywanie w niskich temperaturach i wykładanie towaru na długo przed tym, zanim dojrzeje to dość powszechna praktyka w supermarketach.
* Etykiety powinny być umieszczane na półkach tak, aby pomóc klientom wybrać owoce o różnym stopniu dojrzałości w zależności od tego, kiedy zechcą je spożyć.

KP

Źródło: www.freshplaza.com
 
 
.