Hiszpania: najgorsza kampania cytrusowa stulecia

Prezes Palmanaranja. Teodoro Revilla powiedział, że nie jest zadowolony z wyników obecnej kampanii cytrusowej. Dodał też, że perspektywy dla tego sektora nie są najlepsze. „Stoimy w obliczu najgorszej kampanii tego stulecia”, podkreślał.

Według Revilla, w Europie w stosunku do poprzednich lat nastąpił spadek o 30% w konsumpcji pomarańczy. Główną przyczyną takiego stanu jest kryzys i spadek siły nabywczej rodzin, które zaciskają pasa i kupują mniej tych owoców.

Revilla podkreśla też, że sektor musi stawić czoła dodatkowym problemom – presji ze strony dużych sieci dystrybucyjnych. „Skomercjalizowane przedsiębiorstwa i rolnicy są zmuszani przez dużych detalistów do obniżek cen, podczas gdy koszty produkcji są coraz wyższe.”

KP

Źródło: www.freshplaza.com
 



 
 
.